13.10.07

Excuus

Lieve lezers (en lezeressen?)
Allereerst mijn excuus dat het verhaal van zaterdag 2 weken geleden er nog niet opstaat.
Als verzachtende omstandigheden kan ik aanvoeren dat ik ziek ebn geweest en zelfs enkele dagen in het plaatselijke hospitaaltje heb gelegen.
Ik had een virus opgelopen.
Neeeeee, niet wat jullie zullen denken van die zaterdag, maar (waarschijnlijk) opgelopen van een nieuwe lading vleeskalveren die bij ons aangetroffen zijn. In tegenstelling tot anders heb ik dit keer meegeholpen de kalveren naar hun (voorlopige) stallen te drijven. Daarbij kom je behoorlijk veel in kontakt met de dieren en daarbij heb ik waarschijnlijk wat opgelopen. Ik zeg waarschijnlijk, maar het is wel bijna zeker.
Dat was dinsdag. Woensdag voelde ik me al niet lekker en had 's-avonds koorts. Met paracetamol naar bed gegaan.
De volgende dag was ik geen mens meer. Ik had die nacht getranspireerd en dreef bijna het bed uit. Gelukkig voor mijn oom sliepen we die nacht apart anders had ik hem misschien aangestoken.
Dokter erbij gehaald en een kuurtje antibiotica gekregen. Maar dat hielp voor geen cent.
Zondag was het zo erg dat de dokter er weer is bijgeroepen en een uur later lag ik in het hospitaaltje. Na onderzoek van mijn bloed bleek dat ik een virus had, die heerste in het zuiden van Polen. Het gebied waar de kalveren vandaan kwamen.
Andere antibiotica gekregen en toen ging het snel beter. Vijf dagen kuurtje en na een bloedonderzoek mocht ik gistermiddag naar huis.
Zonder de zielepoot uit te willen hangen, moet ik zeggen dat ik me nog behoorlijk slapjes voel.
Het kan nog enkele dagen duren, maar het verslag van die zaterdag komt echt nog hoor.

Aucun commentaire: